Andre sider af mig

torsdag den 1. september 2016

Duft

Duft

Kærlighedens duft fylder min bevidsthed med billeder af dig
hængende på fingrene 
fyldt af nattens samhørighed og søvnens dybe fælleskab

Din morgenduftende krop trænger ind i mine drømme
vugger mig blidt
op til overfladens genkendelse af følelsernes dyb

Lugten af dagslys virker påtrængende tæt på virkeligheden
sænker os ned
fra de natlige besøg i erostemplernes paradis

Min krop smager på lugten af dig og dit køns aftryk
usletteligt fast
for evigt delende fælleshedens endeløse lugt af hinanden

Morgenduftende kaffe og saft blander franskbrødets let kedelige tørhed med kærlige 
tankers kys. Din nærværs lethed fylder min krop med tanker om tidligere tiders savn 
og mine næsebor med genkendelsens lugte af dig.

Sammen producerer vi saft sødere end honning, 
mere berusende 
end fede tiders røgfyldte udflugter på drømmenes vinger. 

Stadig smager jeg dig på spidsen af min tunge, 
lugter dig på overfladen af mine hænder, 
husker 

Uuuii.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv gerne kommentarer til digtene - jeg elsker både ris og ros :-)