Andre sider af mig

torsdag den 1. september 2016

SKYGGER


SKYGGER

Min sjæl kaster skygger i landskabet
lange, utydelige og dunkle
skygger, der omtaler ejeren
men som ikke efterlader nogen spor
og forsvinder som et fata morgana
hvis du kigger for længe

Min sjæl kan ikke fanges af et Instamatic
binder ikke på emulsionen
og kan ikke gengives på video
men svirrer gennem billedet af mig
som blå lyn på nethinden
når man kigger for længe

Min sjæl kan ikke forstærkes af integrerede kredsløb
gennem sindrige spoler
kastes ud i rummet
og vil aldrig nå til lyttende ører
få ambolten til at smerte
når man lytter for længe

Min sjæl kan ikke opbevares i bure
opfundet af samfundet
med etiket på døren
"Sjaelus humanicus, fodring forbudt"
med et måbende publikum
der undres længe

Men min sjæl kan læses.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv gerne kommentarer til digtene - jeg elsker både ris og ros :-)