Andre sider af mig

torsdag den 1. september 2016

Fri

FRI

Jeg vil være fri fra fortidens spøgelser
de små, grimme sataner med lange hukommelser
med et fjernlager af mareridt og tænkte gentagelser
og vinger bygget op af skyldbevidsthed

Jeg vil være fri fra drømmenes vampyrer
de flaksende, sindssyge kreaturer med gennemtrængende hvin
med kløer af "har gjort" "har været" "har sagt"
og hugtænder fyldt med dårlig samvittighed

Jeg vil være fri fra samfundets anklager
de år-gamle, bebrejdende sideblikke med tavshedens stemmer
med kuldefyldt socialt stempling og udelukkelse
og jantelovens ansigt flydende ovenpå

Jeg vil være fri - og accepteres
som det tænkende, selvstændige væsen jeg er
sammensat af hele min nutids erkendelse af fortidens fejl
og ny-jeg'ets ærlighed på plads

Jeg vil være fri - helt fri

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv gerne kommentarer til digtene - jeg elsker både ris og ros :-)