Andre sider af mig

torsdag den 1. september 2016

Utopiernes Holdeplads

UTOPIERNES HOLDEPLADS

Jeg har fundet et sted
hvor verden står stille
et sted du kan komme
om du er stor eller lille
et sted der ikke stiller
de helt store krav
som holder varmt om dig
fra ankomst til grav.

Du møder vel her
godt arret i sindet
med sjælen i laser
og øjnene blindet
med mennesker bag dig
der kræver og skriger
men mindes kun dengang
du selv var en kriger

En ny Don Quichote
men helt uden væbner
der glad drog i kamp
for at redde andres skæbner
blev du sparket omkuld
af samfundets blodtørst
du glemte jo helt
at der kommer du først

Men er du først inde
bag de skærmende mure
går verden i stå
med samt dine ure
dit liv står i stampe
og alt går i tomgang
du venter kun på
den nærmeste omgang

Jeg har fundet et sted
hvor verden står stille
dér bliver jeg lidt
det var jo det jeg ville
men kun et par dage
eller måneder, eller år
sikkert nok bare indtil
jeg har lægt mine sår

De sår, som jeg ved
kommer hastigt igen
når jeg drager til kamp
mod vindmøller hen

For jeg møder en verden
der har glemt jeg var til
og som nådesløst tromler
over hvem den nu vil.

Hvis det så nu er muligt
jeg bli'r taber igen
ja, så ved jeg jo hurtigt
hvor jeg så skal ta' hen

Til det sted jeg jo kender
og hvor ingenting sker
hvor jeg kan gå alene
og hvor INGEN mig ser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv gerne kommentarer til digtene - jeg elsker både ris og ros :-)