Andre sider af mig

torsdag den 1. september 2016

Morgensol

MORGENSOL

Morgenen rejser sig langsomt 
gennem tågerne af gårsdagens tvivl og uforløste 
følelser. 
Langsomme ilninger løber gennem trætte muskler 
minder om fortidige opgavers vigtighed. 

Livet ophører som begivenhed 
fryser fast 
til fortidige eksistensers meningsmåder. 


Kold sol skinner blegt, varmeløst, energiforladt. 
Genskinnet fra min hud kunne oplyse en nation i mørke 
men får ikke lov. 
Tiden har været. 
Tiden er ikke mere. 
Tiden æder sig selv i frustrerende fortid.

Egoets selvmord kostede blod. 
Nyfødt skrigende vækkes eksistensens Id til live 
igen 
kaster sig grådigt slugende over fremtiden. 
Stoppes af forvirringens fornuft
tvinges til det ene eksistensberettigede spørgsmål. 

Hvem?

Hvem er du? 


Er du? 


Har du været hele tiden? 


Hvor?


Skyerne rives fra solen, og voldsomt brusende vælder energien over mig. Sartrosa ilninger finder nye veje, vækker forvitrede nervebaner, renser, husker, minder om, eksisterer.

Mindernes flashback besætter synsnerverne med billeder af dig. Solfyldt gårdsplads 
med mørk indgang til lade. 
Lænende op ad en dørkarm. 

Sart. 


Stille. 


Smuk. 


Men ikke bevidst. 
Ingen af os bevidst 
hvordan skulle vi kunne have vidst det. 
Vidst, hvad tidernes morgen bestemte. 
Vidst, hvad smertens gennemgange ville ende op med. 
Vidst, at vi ved.

Kælende med hvalpen besætter du mit hjerte. 
Men jeg ved det bare ikke. 

I et øjeblik 
bindes tiden 
til sig selv 
snor sig krøllende fra nu til da.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv gerne kommentarer til digtene - jeg elsker både ris og ros :-)