Andre sider af mig

torsdag den 1. september 2016

Hjerteblod

Hjerteblod

Stille løber det, farver langsomt verden rød
silende og tavst stoppende alle protester
kender ingen grænser
frygter ingen venner
løber væk fra hullet de skar.

Stille sidder jeg tilbage, farver langsomt verden sort
silende og tavst uden nogen protester
frygter ingen grænser
kender ingen venner
de løb, fra hullet de skar.

Stille sætter du ind, farver langsomt min verden lys
smilende og tavst, overhører mine protester
frygter ikke vennerne
kender mine grænser
løber, hen til hullet de skar.

For mit hjerteblod blev dig
dine smil lyste op på min hverdag
din latter satte storm i mine lænder
din ungdoms sikkerhed beroligede min frygt
og fyldte mine årer med brusende blod
friskt, rød, varmt og kærligt.

Stille sætter vi os sammen, ser vor verdens farver
smilende tavst, hører kun hinanden
glæder os til vennerne
kender vores grænser
værner, om hullet der forsvandt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv gerne kommentarer til digtene - jeg elsker både ris og ros :-)